Tematy prac licencjackich z Marketingu koncentrują się często na analizie działań promocyjnych danych firm. W tym tekście podpowiadamy, jak wybrać zagadnienie na swój licencjat z zakresu Marketingu. Zapraszamy!
Na pewno problematyka Twojej pracy licencjackiej z Marketingu musi być wybrana z rozeznaniem. Zagadnienie, o którym będziesz pisać swój licencjat, będzie tym, w którym będziesz się specjalizować, więc warto wybrać je w sposób przemyślany.
Wybierając zagadnienie na swoją pracę licencjacką, musisz wziąć przede wszystkim pod uwagę dostęp do informacji. Na pewno warto mieć zaprzyjaźnioną firmę, która udostępni Tobie wgląd w wyniki swoich działań marketingowych. Jak powszechnie wiadomo, nie jest to łatwe, ponieważ firmy z reguły utajniają wyniki swoich działań promocyjnych.
Alternatywą może być przeprowadzenie własnych badań marketingowych lub bazowanie na danych ogólnodostępnych. Poza tym w wyborze odpowiedniego zagadnienia zawsze może pomóc Tobie Twój promotor. On ma wieloletnie doświadczenie w działalności naukowej i będzie wiedział, o jakich zagadnieniach warto pisać swój licencjat. Poniżej przedstawiamy przykładowe zagadnienia na tego typu prace dyplomowe.
Przykładowe tematy licencjackich prac z Marketingu.
Projekt strategii marketingowej dla wybranego przedsiębiorstwa. |
Kreowanie wizerunku firmy w mediach na konkretnym przykładzie. |
Analiza strategii wprowadzania nowego produktu na rynek. |
Rola marketingu narracyjnego w budowaniu tożsamości firmy. |
Zarządzanie wizerunkiem firmy na konkretnym przykładzie. |
Wykorzystanie public relations do kreowania wartościowej marki. |
Badanie efektów działań promocyjnych wybranej firmy doradztwa finansowego. |
Wykorzystanie telewizji do kreowania świadomości marki. |
Projekt strategii promocyjnej dla wybranego sklepu internetowego. |
Social media jako platforma do promocji usług oraz produktów. |
Tematy prac licencjackich z Marketingu, a widoki na przyszłość.
Tematy prac licencjackich z Marketingu różnią się pod względem potencjalnej atrakcyjności, jeśli chodzi o Twoją przyszłą karierę. Nie od dziś wiadomo, że w marketingu istnieją zagadnienia, które są bardziej perspektywiczne od innych. Przykładem takiego zagadnienia może być np. marketing internetowy.
Postaraj się więc być na bieżąco jednakowo trendami we współczesnym marketingu, jak i z rynkiem pracy. Im lepsze będziesz mieć rozeznanie w tych sprawach, tym lepsze będziesz mógł podejmować decyzje odnośnie do swojej przyszłej kariery. Twój licencjat z Marketingu powinien być dla Ciebie jedynie wstępem do Twojego życia zawodowego oraz dalszej działalności naukowej.